توسعه پایدار، هدف امسال مجمع جهانی بهداشت

خرید بک لینک

وزیر بهداشت در حاشیه مجمع جهانی بهداشت در ژنو اعلام كرد:

توسعه پایدار، هدف امسال مجمع جهانی بهداشت

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
وزیر هداشت که برای شصت و نهمین مجمع جهانی بهداشت، به ژنو سفرکرده است گفت: هر سال به همت سازمان بهداشت جهانی این مجمع برگزار میشود و امسال به ویژه درباره اهداف توسعه پایدار، بحث و تبادل نظر میشود.

به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی، در حاشیه برگزاری روز اول مجمع جهانی بهداشت در ژنو، اظهار داشت: هدف توسعه پایدار، دسترسی آحاد مردم به خدمات سلامت شامل بهداشت و درمان است و ایران در مجمع امسال، ریاست گروه کشورهای غیر متعهد را نیز بر عهده دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به عضویت بیش از صد کشور در گروه کشورهای غیر متعهد، تصریح کرد: در پایان نشست کشورهای غیر متعهد که به ریاست ایران برگزار میشود، بیانیه ای قرائت میشود و در صحن علنی مجمع نيز در خصوص دیدگاههای ایران در حوزههای مختلف سلامت، عدالت در دسترسی به خدمات و طرح تحول نظام سلامت گزارشهایی ارائه خواهد شد.

دکتر هاشمی از ریاست ایران بر گروه کشورهای اکو و جی 5 در این مجمع خبر داد و گفت: در گروه جی 5 که جمعی از همسایگان کشور حضور دارند هدف ما کنترل و پیشگیری از بیماریهای واگیر است که ریاست این گروه در شصت و نهمین مجمع جهانی بهداشت بر عهده ایران است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در مجمع امسال درخواستهایی برای ملاقات با نمایندگان ایران داده شده است، افزود: در فرصت محدود دو روز و نیم، سعی داریم با همتایان اروپایی و غیراروپایی خود دیدار کنیم تا بتوانیم در راستای اهداف کشور و مردم، تصمیماتی را اتخاذ کنیم.

دکتر هاشمی به دیدار با وزیر بهداشت فنلاند اشاره کرد و گفت: در این دیدار عمدتا در خصوص بهداشت دهان و دندان، کنترل و پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر و ساخت دارو و تجهیزات پزشکی مذاکراتی داشتیم که بنا شد پس از ملاقات های دوجانبه در آینده بین مقامات دو کشور، بتوانیم ظرف دو ماه آینده تفاهمنامه ای را با این کشور امضا کنیم.

همشهری...

ما را در سایت همشهری دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: محمد رضا جوادیان بازدید: 126 تاريخ: دوشنبه 3 خرداد 1395 ساعت: 21:45

صفحه بندی